Rachunkowość zarządcza blog (controlling blog)

Jak uzyskać podpis elektroniczny?

Jego stosowanie staje się coraz bardziej powszechne, ponieważ właśnie dzięki niemu będzie można o wiele wygodniej zajmować się wieloma sprawami formalnymi, między innymi prowadzeniem firmy. Nowoczesny podpis elektroniczny, ponieważ to właśnie o nim mowa, nie jest już nowością, ale nadal wiele osób się nim nie legitymuje.


Przede wszystkim związane jest to z faktem, że nie każdy wie, jak uzyskać podpis elektroniczny. Jakie kroki należy podjąć, aby stać się jego właścicielem? Przede wszystkim trzeba na początek wybrać odpowiadający oczekiwaniom rodzaj podpisu elektronicznego, a następnie wyselekcjonować odpowiednią firmę, która będzie mogła zająć się jego realizacją. Należy zapoznać się przy tym dokładnie z umową korzystania z e-podpisu, a finalnie podpisać umowę na świadczenie tego rodzaju usług. Po ich opłaceniu można odebrać już własny certyfikat, a także kartę lub token, który zawierają klucz prywatny. Formalności wobec tego nie są bardzo skomplikowane i warto pomyśleć o zaopatrzeniu się w podpis elektroniczny.

Źródło: Jak uzyskać podpis elektroniczny? – dalmacja