PODZIEL SIĘ

RACHUNKOWOŚĆ ZARZĄDCZA I FINANSOWA: ANALIZA RENTOWNOŚCI I KALKULACJA CEN

PROGRAM:

1. Wielopoziomowe i wielowymiarowe rachunki zysków i strat.

o reguły identyfikowania wymiarów i poziomów analizy (produkty, rynki zbytu, metody dystrybucji itp.),
o zasady ujmowania kosztów według reguł analizy wielowymiarowej.

2. Subsydiowanie skrośne a koncepcja True and Fair View.

o definicja i przyczyny występowania,
o metody stosowania,
o zasady identyfikacji i likwidacji zjawiska.

3. Rachunek kosztów działań ABC w analizie rentowności.

o tradycyjny rachunek kosztów a metoda ABC,
o identyfikacja centów kosztów i realizowanych przez nie czynności,
o rozliczanie kosztów metodą ABC,
o wielowymiarowa analiza kosztów w rachunku ABC,
o planowanie budżetu na podstawie rachunku kosztów działań – ABM,
o wady i zalety metody ABC,
o zakres rozliczeń kosztów w metodzie ABC a Lean Management – Lean accounting,

4. Centra kosztów – mpk:

o reguły identyfikacji,
o rodzaje mpk.

5. Kalkulacja kosztów i ceny z uwzględnieniem:

o reguł analizy wielopoziomowej,
o kalkulacji fazowej,
o normalnej zdolności produkcyjnej,
o przypisywania do produktów kosztów niewykorzystanego potencjału,
o długości partii produkcyjnych – koszty przygotowawcze i zakończeniowe,
o kosztów sprzedaży indywidualnie ustalanych dla wybranych kryteriów analizy – produkt – rynek – metoda dystrybucji itp.,
o reguł rachunku ABC i Lean Accounting.

6. Kalkulacja ceny metodą analizy korzyści dla klienta.

o analiza kosztów realizacji potrzeb klienta,
o reguły ustalania cen względem kosztów realizacji potrzeb klienta i porównania z konkurencją.

7. Alternatywne koszty kapitału w analizie rentowności.

o definicja alternatywnych kosztów kapitału,
o koszty kapitału zamrożonego w środkach trwałych i obrotowych
o metody ustalania,
o ujecie w kalkulacji ceny z uwzględnieniem terminów płatności,
o ujecie w analizie rentowności centrów kosztów.