PODZIEL SIĘ

Szkolenie realizowane jest w oparciu o cykl naprzemiennych wprowadzających wykładów, warsztatów i ćwiczeń. Uczestnicy w trakcie realizacji programu z planowania produkcji poznają też metody uruchamiania procesu ewolucyjnych zmian w swoich firmach. Takie podejście ma zapewnić nie tylko zdobycie wiedzy, ale również jej łagodną implementację w działaniach przedsiębiorstwa.

 

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom praktycznych umiejętności i wiedzy z zakresu:

  • metod optymalizacji zdolności produkcyjnych
  • koncepcji Lean Manufacturing
  • nowoczesnych metod identyfikacji materiałowej
  • standardów MRPII (planowania zasobów produkcyjnych) z uwzględnieniem obowiązujących najlepszych praktyk planistycznych

 

Program szkolenia:

 Dzień 1

Wprowadzenie do MRPII (planowania zasobów produkcyjnych)

  1. Zaprezentowanie „spojrzenia” MRPII na poszczególne rodzaje procesów wytwórczych i właściwy dobór konkretnych narzędzi planistycznych dla konkretnych przypadków.a. Klasyfikacja procesów wytwórczych.
    b. Przyporządkowanie własnego przedsiębiorstwa do wybranego rodzaju procesu lub też do ich kombinacji.
    c. Zaprezentowanie głównych narzędzi planistycznych (planowanie materiałowe i zdolności produkcyjnych).

 Planowanie zasobów produkcyjnych MRPII

  1. Planowanie zasobów produkcyjnych w oparciu o rozwiązania zawarte w standardach APICS®.
  2. Zaprezentowanie różnych podejść do kwestii planowania produkcji w zależności od relacji wolumenu produkcji i ilości produkowanych indeksów materiałowych, założonej dostępności zdolności produkcyjnych. Wszystkie tematy zawierają ćwiczenia ułatwiające zrozumienie zagadnień, jak i konkretne przykłady.a. Popyt zależny i niezależny – techniki prognozowania.
    b. Plan operacji i sprzedaży – SOP. Unikanie konfliktów między działami firmy przez pracę z SOP i wykorzystanie go jako narzędzia realizacji biznesplanu przedsiębiorstwa. Rola planisty i wyższego szczebla kierowniczego w zarządzaniu rozwojem SOP.- Zasady definiowania rodzin produktów;
    – Długoterminowe planowanie zasobów;
    – Struktury planistyczne, a prognozy;
    – Plan produkcji dla głównych rodzin produktów;
    – Planowanie długo i krótkoterminowe;

 Planowanie zasobów produkcyjnych MRPII – cd.

  1. Główny harmonogram produkcji – MPS. Zadania MPS w zależności od profilu produkcji.a. MPS jako narzędzie zarządzania poziomem obsługi klienta.
    b. Wskaźnik – dostępne do obiecania – ATP.
    c. Weryfikacja odchylenia między MPS, a prognozą.
    d. Rola planisty i zadania związane z tworzeniem i zarządzaniem MPS.
    e. Dwupoziomowy MPS.

Dzień 2

Planowanie zasobów produkcyjnych MRPII – cd.

  1. Planowanie potrzeb materiałowych – MRP.a. Wpływ wielkości partii na planowanie.
    b. Zapas bezpieczeństwa i zapas czasu.
    c. Horyzont planistyczny.
    d. Dane niezbędne dla uruchomienia MRP i częstotliwość planowania.
    e. Produkty kalkulacji MRP i współpraca z działem zakupów.
  2. Planowanie zdolności produkcyjnych – CRP. Zaprezentowanie pełnego modelu kalkulacji CRP.a. Gniazdo produkcyjne/ linia produkcyjna i charakteryzujące je dane.
    b. Marszruty, scenariusze realizacji.
    c. Kontrola „kolejek”.
    d. Pułapki w planowaniu zdolności.
  3. Zarządzanie operacjami w produkcji – PAC.a. Współpraca między procesem MRP, a PAC.
    b. Wykresy Gantta (wsparcie w tłumaczeniu programem MSProject2003)
    c. Metody harmonogramowania wprzód/ wstecz/ mieszane.
    d. Algorytmy harmonogramowania przy ograniczonych zdolnościach.
    e. Wpływ JIT (Just In Time) na PAC.

Gospodarka magazynowa i nowoczesne metody identyfikacji materiałowej

  1. Metody zarządzania poziomem zapasów i ich kształtowania w zależności od profilu produkcji i przyjętej strategii przedsiębiorstwa.a. Prezentacja głównych modeli matematycznych – obliczenia (ABC, EOQ, ROP).
    b. Planowanie potrzeb dystrybucyjnych DRP i agregacja danych w harmonogram produkcyjny.
    c. Zaprezentowanie nowoczesnych metod identyfikacji materiałowej. Prezentacja systemu RFID – prezentacja praktycznych przykładów wdrożeń RFID.

 Symulacja harmonogramowania i przećwiczenie metod optymalizacji zdolności produkcyjnych

  1. Uczestnicy realizują w grupach symulację dotyczącą planowania produkcji w warunkach posiadania ograniczonych zdolności produkcyjnych. Zespoły rywalizują ze sobą w pozyskiwaniu zleceń i ofert, jak i minimalizowaniu kosztów celem uzyskania korzystnego dla siebie wyniku ekonomicznego. Gra pozwala zrozumieć zależność między budową struktur materiałowych, marszrutami, szybkością narastania wartości dodanej w procesie produkcji, czasami realizacji poszczególnych etapów produkcji, a decyzjami dotyczącymi określania właściwych poziomów stanów magazynowych. Gra umożliwia również poznanie zasad podejmowania decyzji „make or buy”.

Dzień 3

Wprowadzenie do Lean Manufacturing.

  1. W tym punkcie zajęć przedstawiona jest historia rozwoju koncepcji Lean w oparciu o Toyota Production System.a. Twórcy i charakterystyka koncepcji produkcyjnych: Eli Whitney, Frederick W. Taylor, Henry Ford, Alfred P. Sloan aż do TPS.
    b. Przyczyny powstania TPS.
    c. Uwarunkowania kulturowe dla rozwoju Lean – czym jest budowa zespołu?
    d. Siedem źródeł strat w spojrzeniu Lean.

 Mapowanie strumienia wartości (VSM).

  1. Grupa poznaje zasady analizy i budowy strumienia wartości. Dostrzeżona zostaje celowość modelowania procesu celem eliminacji i redukcji elementów nie dodających wartości dla klienta.a. Co to jest „Value Stream” i kiedy go używać?
    b. Wykorzystywane symbole w mapowaniu procesów.
    c. Identyfikacja strat.

 Zasady przechodzenia od systemów Push do Pull w ujęciu Lean.

  1. Pull czyli „zasysanie produkcji” jako metoda synchronizacji celów produkcji z rzeczywistym przebiegiem wartości popytu na poszczególnych indeksach wyrobów gotowych.a. Wymagania dla Pull i taktyka Just In Time.
    b. Redukcja Lead Time i wpływ na czas taktu produkcyjnego.
    c. Supermarket czy FIFO – „one piece flow”.
    d. Kontrola cyklu i taktu produkcji – synchronizacja i równoważenie przepływów.
    e. Równoważenie mix-u produkcyjnego.
    f. Jak uzyskać SMED poprzez ciągłą poprawę procesów produkcyjnych (zasady postępowanie i przykłady)?
    – Tradycyjny Tpz i pomysły usprawnień.
    – Określanie priorytetów.
    g. Total productive maintenance i unikanie wszelkich wypadków, braków, awarii.

 Kanban produkcyjny i transportowy.

  1. Szkolona grupa dowiaduje się jak „zasysać” proces produkcyjny poprzez wykorzystanie kart Kanban. Poznajemy również, kiedy jest możliwe wykorzystanie tej metody dla uruchomienia Pull, a kiedy należy szukać innych rozwiązań.a. Zasady budowy systemu Kanban i korzyści z jego wykorzystania.
    b. Obliczanie ilości kart Kanban.

 5S, Poka-Yoke i metody wizualizacji wykorzystywane przez zespoły robocze.

  1. Uczestnicy na praktycznych przykładach dowiadują się, do czego 5S można wykorzystać, a do czego nie. Przypomną sobie oni również – „dlaczego mama miała rację”.a. Pięć elementów 5S i zasady postępowania na każdym etapie prac (Sort, Straighten, Sweet, Standardize, Sustain). Budowa zespołów roboczych.
    b. Przyporządkowanie każdego „S” do wybranych źródeł strat postrzeganych przez Lean Manufacturing.
    c. Metody i techniki kontroli wizualnej dla podtrzymania funkcjonowania 5S.
    d. Zasady wdrażania 5S.

 

Prawidłowe metody kalkulacji kosztów, przykłady użycia rachunku kosztów działań – ABC (Activity Based Costing)

  1. Jaka jest rzeczywista marża na moich produktach? Co buduje, a co niszczy wartość mojej firmy? Na czym należy się skupić w procesach planowania?
  2. Grupa osób biorąca udział w szkoleniu poprzez poznanie metody ABC będzie wiedziała, jak szukać w przyszłości odpowiedzi na powyższe pytania. Praca polega na przećwiczeniu różnych metod kalkulacji kosztu jednostkowego wyrobu i analizie wyników w kontekście możliwości wykorzystania rozwiązań współczesnych systemów informatycznych klasy ERP.a. ABC jako metoda budowy rentowności firmy.
    b. Prezentacja różnych „kluczy” i „nośników” dla rozliczenia kosztów.
    c. Omówienie wad i zalet stosowania konkretnych „kluczy”.

 

Termin:

17-19.12.2012 r.

 

Koszt szkolenia to 1 890 zł + 23% VAT*

* Cena dotyczy zgłoszeń nadesłanych na 7 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia. Po tym terminie cena wzrasta o 200 zł netto.
 
Koszt szkolenia obejmuje: udział jednej osoby w trzydniowym szkoleniu, komplet materiałów szkoleniowych w wersji elektronicznej i drukowanej, certyfikat ukończenia szkolenia, napoje, ciastka oraz lunch we wszystkie dni.
Promocje:

Promocja 20%: Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby z danej firmy, dla drugiej i kolejnej osoby udzielamy 20% rabatu.

 

Kontakt:

Maja Kramer – [email protected]

Anna Anders – [email protected]

Tel. (61) 852 33 53 / (61) 850 15 53
Fax. + 48 61 639 49 98

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułSTOPIEŃ I – Controlling i nowoczesny rachunek kosztów EDYCJA 7
Następny artykułSTOPIEŃ II – Controlling i nowoczesny rachunek kosztów EDYCJA 7
Akademia Menedżera Sp. z o.o. jest firmą szkoleniową, której celem jest kształcenie i doskonalenie umiejętności menedżerów i pracowników z różnych szczebli organizacyjnych w nowoczesnych przedsiębiorstwach. Mamy ugruntowaną pozycję na rynku szkoleniowym a naszymi klientami są najlepsze polskie i zagraniczne przedsiębiorstwa. Szkolenia organizowane przez Akademię Menedżera skierowane są do kadry menedżerskiej oraz specjalistów i pracowników firm. Celem szkoleń jest przekazanie zaawansowanej wiedzy oraz praktycznych umiejętności niezbędnych do zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem i skutecznego wdrażania rozwiązań menedżerskich. W swoich szkoleniach kładziemy nacisk przede wszystkim na praktyczny aspekt przekazywanej wiedzy, a omawiana tematyka biznesowa na szkoleniach popierana jest dużą liczbą przykładów. Współpracujemy z profesjonalnymi menedżerami wdrażającymi nowoczesne koncepcje, autorytetami i ekspertami z różnych dziedzin, którzy nie tylko szkolą innych, ale także cały czas podnoszą swoje własne kwalifikacje. Akademia Menedżera organizuje zarówno szkolenia otwarte, konferencje jak i szkolenia zamknięte. Tematyka i zakres szkoleń zamkniętych dostosowany jest do potrzeb Państwa firmy oraz do indywidualnego potencjału poszczególnych grup pracowniczych. W ramach każdego szkolenia (razem z uczestnikami szkolenia) rozwiązujemy konkretny problem i opracowujemy założenia lub projekty. Szkolenia zamknięte organizowane są w ośrodkach szkoleniowych w kraju lub w siedzibie Klienta. Z kolei szkolenia otwarte umożliwiają przeszkolenie wybranych osób z firmy z danego tematu, w miejscu i czasie proponowanym przez organizatora.