PODZIEL SIĘ

Internet to obecnie jedno z ważniejszych narzędzi, którymi posługujemy się, aby przesłać informację marketingową i pozyskać klientów. Możliwości działania w sieci jest bardzo dużo, do form marketingu internetowego należą różne formy reklamy, rezultaty działania wyszukiwarki, banery, sieci reklamowe, e-mail marketing, reklamy serwisów społecznościowych a także programy partnerskie. Ta ostatnia forma jest o tyle interesująca, że zarabianie za jej pomocą odbywać się może bez posiadania własnej usługi czy własnego produktu.

 

Marketing partnerski polega na umieszczaniu kampanii reklamowej w najróżniejszej formie na zewnętrznych stronach internetowych. Gdy reklamodawca odnotowuje wzrost aktywności z danej strony WWW, wówczas właściciel tej strony – który nie jest ani reprezentantem firmy, ani jej pracownikiem, ani ewentualnym akcjonariuszem – otrzymuje mimo wszystko związane z tym profity. Łatwo więc można zauważyć, że korzyści z marketingu partnerskiego są obustronne.

 

Sama aktywność, czyli „klikanie” i przenoszenie się ze strony partnera na stronę tzw. organizatora programu (strony wiodącej w partnerstwie) nie jest na ogół wystarczające do tego, aby zarobić cokolwiek lub zarobić dobrze. Konieczne jest tu wystąpienie konkretnych, mierzalnych rezultatów kampanii, a więc zarejestrowanie się poprzez formularz na stronie pantera programu i zanotowana sprzedaż. Najlepszym przykładem jest tu znany serwis Allegro, który pozwala promować swoją stronę na innych WWW, a następnie monitoruje, ile osób założyło sobie konto i zarejestrowało się na serwisie właśnie dzięki odwiedzeniu strony promującej organizatora.

 

Metody tego typu współpracy są oczywiście różne. Nieco inną formę przystąpienia do programu partnerskiego można znaleźć na stronie http://www.comperialead.pl. Tu przystąpić do programu można poprzez promowanie produktów porównujących oferty z sektora finansowego (tzw. porównywarek oraz innych narzędzi o podobnym charakterze) – chodzi o umieszczenie na swojej stronie produktu stworzonego za pomocą modułów organizatora programu partnerskiego.