Składając roczne rozliczenie finansowe do Urzędu Skarbowego wiele osób liczy na zwrot nadpłaconego podatku dochodowego. Aby mieć jednak pewność, że uda się wykorzystać szansę na odzyskanie każdej złotówki warto wynająć biuro rachunkowe do przygotowania PITów, gdyż dzięki temu unikniemy niebezpieczeństwa związanego z naszą niewiedzą w zakresie podatków.

Potencjalny zwrot podatku może należeć się każdemu podatnikowi z różnych powodów. Przede wszystkim wynikać on może z niskich zarobków, ale są też inne powody:

• nie byłeś zatrudniony przez cały rok (a tylko jego część)

• jako student pracowałeś tylko w okresie wakacji (nie wypełniałeś formularza P38S)

• po zaprzestaniu pracy nie otrzymałeś żadnego dodatkowego podlegającego opodatkowniu wynagrodzenia

• zmniejszył się twój wymiar czasu pracy

Pierwsze pieniądze zarobione w każdym roku podatkowym zwolnione są z podatku dochodowego. Dzięki temu przepisowi, najuboższe osoby, które zarabiają najmniej i liczy się dla nich każda złotówka mają możliwość uniknięcia płacenia podatku. Podatek ten jest odciągany automatycznie przez pracodawcę i wpłacany na konto Urzędu Skarbowego. Dopiero później biuro rachunkowe może pomóc w odpowiednim napisaniu sprawozdania finansowego i rozliczyć rok podatkowy w taki sposób, aby ten nadpłacony podatek dochodowy został zwrócony.

Pieniądze są zazwyczaj przelewane bądź na konto wskazane w dokumencie bądź przelewem pocztowym na adres zamieszkania podatnika.

Obie formy są do wyboru i podatnik sam podejmuje decyzje, która z nich jest dla niego wygodniejsza i z której chce skorzystać. W ten sposób Urząd Skarbowy idzie podatnikom na rękę i żadnego konkretnego rozwiązania nie narzuca na siłę, a jedynie daje do wyboru ograniczoną liczbę możliwości. Oby inne urzędy brały przykład z tej praktyki i również pozostawiały swobodę wyboru petentom.

Kiedy możesz się ubiegać o zwrot podatku?

Możesz starać się o zwrot podatku zarówno w czasie trwania roku podatkowego jak i po jego zakończeniu. Dodatkowo masz prawo do zwrotu podatku z ostatnich sześciu lat.

_________

Biuro Usług Księgowych
Raś & Raś Accounting sp. z o.o.