PROGRAM:
Moduł I – Podstawy komunikacji międzyludzkiej – repetytorium.
Zasady komunikacji – krótkie ćwiczenie przypominające,
aktywne słuchanie – stosowane struktury potwierdzające słuchanie,
język jako źródło zrozumiana lub zarzewie konfliktu,
zwroty i wyrazy do wykreślenia ze słownika przełożonego.
Moduł II – Style zarzadzania wg. Blancharda – delegowanie zadań.
Style zarzadzania a etapy rozwoju podwładnego.
Ocena typu pracownika pod kątem umiejętności i zaangażowania.
Struktura rozmowy delegującej.
Prawidłowa rozmowa delegujaca kluczem do oceny – ćwiczenia.
Moduł III – Prawidłowa obserwacja i diagnoza przyczyn jako wstęp do podjęcia decyzji o rozmowie z pracownikiem.
Czym jest monitoring.
Warunki niezbędne do monitorowania realizacji powierzonych zadań.
Kroki postępowania przełożonego.
Przygotowanie do rozmowy.
Moduł IV – INSIGHT – poznanie zachowań ludzkich w zależności od typu energetycznego.
Sposób postrzegania: zadań, czasu, zmian.
Typowe zachowania przedstawicieli danego typu osobowości i wynikające z tego trudności dla przełożonego.
Motywatory i demotywatory danego typu energetycznego.
Metody postępowania i dobór jezyka w rozmowach z przedstawicielami danego typu zachowań.
Moduł V – Rozmowy dyscyplinujące i ich rodzaje i zasady prowadzenia i spodziewane Efekty.
Informacja zwrotna.
ćwiczenie 4 wybranych struktur,
dobór struktury do sytuacji,
krytyka i pochwała,
podstawowe zasady,
upomnienie,
przyczyny powstawania konieczności prowadzenie rozmów dyscyplinujących a ich wpływ na dobór struktury rozmowy,
zasady prowadzenia rozmów dyscyplinujących,
indywidualnych,
z całym zespołem,
efekty pożądane i niepożądane rozmów dyscyplinujących,
zapobieganie późniejszym trudnościom.
Moduł VI – Ustalenia i spodziewane efekty rozmów – jak je monitorować i oceniać?
W jaki sposób określić kolejne kroki aby nastąpiła zmiana?
harmonogram,
odpowiedzialność za realizację.
Kolejne rozmowy oceniające, ich możliwe scenariusze i wyniki.
Rozmowa separacyjna:
przygotowanie, osoby uczestniczące, zasady prowadzenia.
Co mówi prawo pracy – interpretacja.
Najczęstsze błędy rozmów separacyjnych.
Moduł zamykający.
Katalog dobrych praktyk.
Podsumowanie poznanej wiedzy – raport końcowych postanowień.